Направете си примерен списък с необходимите неща. Помислете за седмично меню, като използвате за основа някои общи продукти. Например, ако обичате риба, пригответе няколко рецепти с риба през седмицата – рибена супа, рибени кюфтенца, риба във фолио и т.н.

Купувайте възможно най-пресните продукти – винаги проверявайте срока на годност на всеки продукт. Така ястията ви ще бъдат вкусни и ароматни.

Когато пазарувате месо и риба, винаги избирайте супермаркети, за които сте сигурни, че предлагат качествени продукти. Избягвайте да купувате жилави меса, тъй като се приготвят бавно и трудно. Избирайте филета, нарязани котлети, крехки късчета. Рибата винаги купувайте прясна, непосредствено преди да я сготвите.

 

ЗАПАСИ В КУХНЕНСКИЯ ШКАФ

Ако сте зает човек, винаги зареждайте с разнообразни хранителни запаси кухненските шкафове и хладилника. Групирайте продуктите, които обикновено използвате заедно, за да можете да ги откривате по лесно.

Ядките и сушените плодове ги смесете по ваш вкус, заедно с овсесените трици и така можете да направите дневната си доза мюсли. А другите, които използвате за салати и ястия, ги подредете най-отпред, за да ги виждате и използвате по-често.

Растителните масла са уникална добавка към вашата салата. Освен зехтин, можете да си купите бадемово, орехово, ленено или лешниково олио. Само няколко капки от тях могат да придадат невероятен аромат и наситен вкус на вашите гриловани или задушени зеленчуци. Един съвет – тези масла са доста нетрайни, така че купувайте малки разфасовки.

Варива и пастата –Прясната паста се готви три пъти по бързо от обикновената. Можете да я замразите дори във фризера. Консумирайте не повече от 2-3 вида паста, като изберете пълнозърнеста или например кафяв ориз, който можете да прибавяте в супи за сгъстяване, в салати или основни ястия. Добре е да имате под ръка винаги лимец, булгур, елда или киноа. Те се приготвят изключително бързо и лесно.

Подправки и зърна е добре да съхранявате на тъмно. Купувайте такива, които използвате най-често и в малки количества, за да бъдат максимално пресни. Нашият съвет е да засадите в малки саксии пресен босилек, мента, розмарин и др. Така ще им  се наслаждавате целогодишно.

 

ЗАПАСИ ВЪВ ФРИЗЕРА

 

Зеленчуци Направете си пликчета с зеленчуците, които използвате най-често. Например грах, зелен фасул, спанак, нарязани на кубчета картофки, царевица и др. Съветваме ви да си направите микс за супи и за задушени зеленчуци.

Отделно купете няколко връзки магданоз, копър и други подправки. Нарежете ги на ситно и ги  разпределете в пликчета. Така ще имате винаги под ръка свежи подправки.

ПлодовеВ сезона на есента е добре да си замразите пресни горски плодове - къпини, малини, боровинки, шипки, годжи бери, тиква и др. Така ще си подсигурите присъствието им в смутита, закуски и вкусни десерти.

Бульони – Много е удобно да имате подръка винаги готов бульон. Когато варите риба, месо или просто зеленчуци, не изхвърляйте бульона. Оставете да се охлади и можете да го замразите в подходящи съдове. Използвайте и формички за лед или съдове за приготвяне на сладолед.